Thursday, August 26, 2010

30 days minum jusmate

Hari ni genap 30 hari minum jusmate.. And pagi tadi aku timbang berat.. Alhamdulillah turun lagi 1 KG.. my total weight loss selama minum justmate 30 hari ni adalah 5KG..

Aku rasa okeylah tue turun 5 KG.. memandangkan aku ni bukan yg strict gila diet.. aku pun x banyak exercice..

Tapi apa yg aku tahulah.. kalau kita cepat turun berat badan.. lagi cepat kita akan naik berat badan.. ni terjadi kat aku masa tahun 2001. Masa tue berat aku 85 KG.. so aku pun decide nk turunkan berat badan.. Apa aku buat masa tue adalah aku pergi gim 3 kali seminggu.. di samping setiap petang aku pergi jogging.. and aku x makan malam.. cuma makan sekali sahaja sehari. dalam masa 2 bulan. Berat aku turun hingga 65 KG.. dalam 20 KG dalam masa 2 bulan.. mmg banyak gila turun...

Then ntah macam mana.. bila aku dah turun sampai 65 KG.. aku pun start jadi malas untuk diet lagi.. yerlah seksa kot makan sekali sehari.. and setiap kali family aku keluar gi dinner.. aku ni tukang tengok aje diaorang makan.. memang seksa giler.. so aku pun stop pergi gim.. stop pergi jogging.. and start makan balik.. Masa tue aku pikir since aku dah turun banyak.. so dia x akan naik baliklah badan.. Then x sampai setahun pun aku berhenti diet.. berat badan aku naik semula kepada asal.. frust giler.... lepas pada tue aku dah malas nk diet2... hinggalah sekarang aku start balik..

So kali nie.. aku nk buat slow.. aku x nak buat taraf hardcore mcm dulu lagi.. orang kata " biar lambat asalkan selamat".. hahahaha...

No comments:

Post a Comment