Monday, May 4, 2015

ONYA baby Carrier

Beberapa minggu yang lepas saya balik ke Terengganu.

Dari KL ke Terengganu husband saya hantar saya, Aleesya dan Darris ke Terengganu dengan kereta, tapi time nak balik ke KL....saya, Aleesya dan Darris terpaksa pulang dengan menaiki kapal terbang.

Nak naik kapal terbang dengan 4 biji beg ( 2 beg besar masuk luggage dan 2 hand carry) bukan senang nak handle sorang-sorang especially jika anda ada seorang toddler berumur 4 tahun setengah dan seorang baby berumur 1 bulan setengah!

So apa saya buat??? saya beli baby carrier!!!

Masa mula-mula nak beli baby carrier memang saya search habis-habisan lah dan buat comparison yang masa satu yang paling bagus. Mulanya niat di hati nak beli yang murah aja sebab saya fikir kitaorang dah ada stroller so baby carrier tu mcm tak adalah perlu sangat pun.. tapi bila tengok-tengok review, saya dan suami berpendapat, baik kitaorang beli yang bagus punya baby carrier supaya bila nak bawa anak tu tak adalah sakit belakang ke, sakit bahu ke, dan yang paling penting adalah baby pun selesa bila di bawa baby carrier.

Jadi saya beli ONYA baby carrier!!


ONYA Outback Baby Carrier ni adalah jenis Ergonomic carrier di mana ia membantu memberi keselesaan kepada baby/anak, tak menyakitkan belakang anak dan pada masa yang sama memberi keselesaan dan tidak menyakitkan ibu sekali!


Disebabkan Darris still baby lagi (1 bulan setengah) kami kena beli ONYA BABY BOOSTER untuk bawa baby,


Kami beli ONYA ni di pump on the go dengan harga RM499.00 untuk Baby Carrier dan RM129.00 untuk Baby Booster = Jadi jumlahnya adalah RM628.00 ( Harga termasuk GST!!)

Walaupun harganya mahal, tetapi ia sangat best bila dipakai! Sebabnya tak sakit dan dia buat Darris pun selesa aja bila duduk. Darris kalau masuk dalam ONYA ni memang tido aja!!..

Oh.. sejak pakai ONYA ni saya pun bolehlah nak gi hantar Benjamin dan Aleesya ke sekolah setiap pagi sambil bawa Darris ke kereta dengan ONYA ni, dan time nak ambik Benjamin sekolah pun Darris duk dalam ONYA ni sambil teman saya tunggu abang dia keluar dari sekolah... kami tunggu di kantin sekolah sambil makan...  hahahaha....

Saya pun pernah bawa Darris gi survey-survey rumah sebab saya dan husband plan nak beli rumah. Masa tu kitaorang pergi survey dalam 3 biji buah rumah jugak, dan saya langsung x ada masalah nak angkut Darris ni kemana-mana di samping Darris pun selesa aja.... Darris tido aja... dia rasa best sebab dia rasa kemas kene peluk dengan ONYA!!!

Di tambah pula, ONYA ni juga boleh dijadikan seat... mcm anak orang putih..hahahhaa


dan di ada kain kat depan beg dia, supaya boleh tutup baby time panas....


Nak pakai ONYA ni senang je... boleh tengok video nie...



Dan.... ini adalah gambar saya masa naik flight hari tu sambil pakai ONYA!!.. Darris duduk dalam tu tido aja... senang sangat nak travel dengan ONYA ni...


1 comment:

  1. Choose comfort, safety and ease when picking out your baby carriers and baby slings. Baby Carrier Malaysia Shop online at our site Motherhood.com.my for the best range of baby carriers and slings that your baby will love.


    Visit Now - http://www.motherhood.com.my/baby-carriers-slings/

    ReplyDelete