Monday, November 2, 2009

dugaan

Setiap manusia akan di uji dengan pelbagai ujian dan dugaan.. dan cara untuk menghadapinya adalah dengan sabar.. bukan dengan menyalahkan orang lain atau melarikan diri...

Selama hidup di atas dunia nie.. memang macam2 dugaan dan cabaran yang sy hadapi.. dan alhamdulillah kesemuanya sy hadapi dengan tenang dan sabar... tapi kali ini sy x tahu.. hati sy sudah tidak sabar lagi

1 tahun saya menghadapi cabaran ini dengan redha.. walaupun pelbagai tomahan dan kritikan yang saya terima.. sy pekakkan telinga dan bagi tahu diri saya.. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. mungkin Allah SWT sedang berbicara dengan saya.. cuba bagi tahu saya suatu jalan untuk hidup yang lebih bahagia.. ataupun mungkin ini adalah satu ujian untuk menghapuskan dosa2 saya yang lampau.. kerana Allah SWT sayangkan sy.. sy bingung..

Pelbagai benda saya cuba buat untuk menghadapi masalah ini.. di saat orang memberi tomahan dan kritikan kepada saya.. hanya ALLAH SWT sahaja yang tahu bagaimana sy cuba untuk mengutip segala saki bagi semangat saya untuk tampil kuat.. dan berdiri teguh menghadapi segala cabaran yang melanda.. sy terima setiap apa yang orang buat di dalam hidup saya.. Ada masa sy tahu sy melatah.. tapi hanya ALLAH SWT yang tahu siapa diri saya...

Mungkin sy bukan isteri solehah.. sy bukan isteri yang sentiasa mengembirakan hati suami.. tapi sy cuba sedaya upaya saya untuk sentisa berada di sisi suami...walaupun mcm mana dirinya..sy masih di sini.. disisinya.. . Di saat dia memerlukan teman untuk berbicara.. sy dengan hati yang gembira menjadi pendengar yang setia.. di saat dia takut untuk menghadapi cabaran dan dugaan.. sy bagi kata2 semangat kepadanya.. saya bagi janji setia untuk bersama dia.. walau mcm mana teruk pun badai yang melanda..

Sy mungkin bukan perempuan yang paling cantik.. bukan juga perempuan yang paling baik.. tapi sy tidak jahat.. mungkin orang masih tidak nampak.. sy tidak kisah.. saya masih sabar.. sy tahu.. orang yang sabar tinggi ganjaranya..

Untuk abang,

maafkan ayang kalau ada ayang buat silap.. ayang sayangkan abang mcm mana ayang sayang abang dulu.. x kisahlah mcm mana pun diri abang.. yes ayang banyak berleter( semua perempuan mcm tue).. maafkan ayang kerana ayang hanya ingin tengok hidup abang lebih gembira..

Ayang x inginkan kekayaan yang melimpah ruah.. cukuplah sekadar bila ayang tengok abang jadi orang yang gembira.. .. ayang tahu deep inside abang.. abang ada hasrat untuk menjadi orang yang hebat.. tapi abang takut... abang jangan takut.. ayang ada dengan abang.. Benjamin ada dengan abang...kita akan sentiasa menemani abang...

Ayang sayang abang.. setiap hari.. and please faham apa yang ayang cuba cakap.. jangan serabutkan masalah abang dengan kata2 orang yang hanya melemahkan abang.. abang orang yang kuat.. ayang tahu abang kuat.. abang banyak kelebihan.. cuma abang x nampak.. sbb abang selalu dikaburi dengan ejekan tentang kelemahan abang...

ayang doakan.. abang akan mencapai impian abang... ayang nak tengok abang jadi orang yang paling gembira dalam hidup abang...now i am one step closer

No comments:

Post a Comment