Monday, April 6, 2015

Cara berpantang SHAKLEE saya!!!

Hi semua....

Okey hari ni dah hari ke 27 saya berpantang!!!.. Saya ni berpantang sendiri aja.. sebab dah anak ketiga.. anak pertama dan kedua dah bersekolah so... susahlah kalau nak tinggalkan diaorang dan saya gi berpantang di Terengganu ( rumah mak ayah saya).. jadi saya decide.. biarlah kali ni berpantang sendiri...

Walaupun berpantang sendiri.. first 2 weeks saya memang dijaga oleh mama saya selama seminggu dan oleh maid mama saya lagi seminggu.. so selama 2 minggu.. kerja saya hanya makan, tido dan menyusu baby sahaja!.. x ada sebarang kerja yang saya lakukan... selepas 2 minggu.. maid mama saya balik.. dan suami saya start ambil alih kerja untuk mandikan baby, masakkan air mandian herba untuk saya dan masakkan dan/atau belikan makanan untuk saya ( simple simple aja...)... Saya hanya start masak, mandikan baby dan kemas rumah pada minggu keempat!!..

Apa yang saya amalkan untuk berpantang kali ini??? seharusnya produk SHAKLEE!!!





Okey kat atas tu adalah produk shaklee yang saya ambil sepanjang saya berpantang ni..

1) ESP

Saya ambil ESP 2 scoope setiap pagi bersama milo sebagai breakfast saya dan sumber tenaga saya sepanjang hari.. Bila makan ESP ni.. saya perasan bahawa saya ni banyak aja tenaga untuk buat mcm2.. saya boleh kemas rumah, masak, lipat baju, mandi anak..dan mengepam setiap 2 -3 jam!..hahahaha.. saya tak letih walaupun hampir setiap malam.. tido paling panjang yang saya dapat hanya 4 jam!..

Selain itu juga.. apa yang saya suka pasal ESP ni adalah sebab dia banyakkan susu saya... Darris now makin besar.. Alhamdulillah saya boleh bagi susu badan saya tanpa tambah formula lagi!!.. Best tau tengok anak minum susu kita sendiri... oh nota tambahan.. saya ni Exclusive Pumping Mum...

2) Vitamin C

Selepas makan ESP.. saya akan ambik Vitamin C 2 biji.. Vitamin C macam semua tahu ia sangat bagus untuk sistem imunisasi badan kita dan juga bagus untuk memperbaiki luka-luka selepas saya bersalin hari tu... Selain itu..disebabkan Darris minum susu saya.. saya tahu Darris pun dapat kebaikkan Vitamin C saya ni.. untuk sistem imunisasi dirinya...

Nota tambahan : Vitamin C shaklee ini adalah jenis yang release slow2 di dalam badan.. sesetengah vitamin C di pasaran akan releasekan sekaligus zat2 vitamin c tu ke dalam badan.. dan bila badan kata dah cukup pada waktu tu.. ia akan keluar melalui air kencing.. so rugilah kan???

3) B - Complex

Okey.. B-Complex saya akan makan waktu pagi jugak.. selepas makan Vitamin C... kebaikkan B-Compex ada banyak tau... cuma yang saya sukanya sebab ia dapat mengelakkan daripada meroyan... hahahahha

Bila berpantang ni senang tau kena meroyan...!!!

4) Omega Guard

Omega Guard usually saya ambil selepas makan tengahhari. Saya akan makan 3 biji terus omega guard.
Omega Guard ni bukan sahaja membekalka DHA untuk kebaikkan otak kita.. malah apabila saya menyusu Darris.. Darris juga turut mendapat kebaikkan DHA untuk perkembangan otaknya....

Selain itu juga.. kajian mengatakan bahawa omega guard dapat meningkatkan kadar metabolisme dalam badan kita.. so pada masa yang sama ia dapat membantu saya untuk menurunkan berat badan dan/atau x naik2 berat badan saya walaupun makan banyak gila.. ( menyusu baby ni asyik lapar aja.. saya ni mengunyah setiap 2 -3 jam kot...)

5) Alfafa

Last skali adalah alfafa... Alfafa juga membantu untuk menambah susu dan pada masa yang sama membuang toksik2 dalam badan saya... saya amalkan 5 biji alfafa setiap hari.. Alhamdulillah.. setiap hari membuang.. susu pun meriah.. ( ohh.. saya hanya amal alfafa selepas 2 minggu usia baby)


JIKA ANDA BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE?

HUBUNGI SAYA DI - 019-4801412 ( CALL/SMS/WHATSAPPS) 
EMAIL SAYA DI - atilaran@gmail.com

JIKA BELI MELALUI SAYA, ANDA AKAN MENIKMATI
1) Jadual pemakanan dan
2) Guidelines untuk pemakanan vitamin 

JIKA ANDA MENJADI AHLI, ANDA AKAN MENIKMATI

1) Pembelian dengan harga yang lebih MURAH,
2) BONUS di atas setiap pembelian anda,
3) Coaching di group yang ISTIMEWA dan BEST!!! 

No comments:

Post a Comment